torsdag 16. desember 2010

Temabilder

Vi fikk en temaoppgave der vi skulle ta bilder med 3 av disse temaene:
1. Senhøst stemning i naturen
2. Refleksjoner
3. Dyr
4. Barn
5. Stilleben
6. Valgfritt tema

Jeg valgte dyr, barn og refleksjoner.

Dette er under tema dyr. Hunden heter Lisa, og bildet er fra i høst da jeg var i Sverige. Jeg har redigert litt på kontraster og curves mm.
F/2,5 
ISO/100 
lukkertid 1/160.

 Her er tema barn. Det er en liten jente som var med på en leir i høst. Jeg har gjort bildet ganske mye lysere enn originalen, og dempa fargene.
F/5 
lukkertid 1/30.
Er usikker på ISO, men den er ganske høy.

Til sist et bilde innen refleksjon. Det er speilbildet til en 'kirke' i et vindu i Arendal sentrum. Jeg redigerte det i b&w, fordi det gav sterkere effekt. Curves og kontraster er også forandra på, pluss svakt filter.
F/5,6 
ISO/100 
lukkertid 1/125.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar